Ölçme-Değerlendirme

Bir bilgi dosyasını farklı şifreleme teknikleri kullanarak aktarır.
Örnek etkinlik: Her bir öğrencinin elindeki dokümanı şifrelemesi ve sınıf içindeki bir arkadaşına (veya yanındaki arkadaşına, e-posta gönderilmeyen öğrenci kalmaması için) e-posta olarak göndermesi istenir. Dokümanı alan öğrencinin de kendisine gelen dokümanda kullanılan şifreleme tekniğini açıklaması istenir. Öğrencilerin çeşitli şifreleme teknikleri kullandıkları dokümanlar, derse ilişkin oluşturulmuş arşive aktarılır.
Değerlendirme türü:.Akran değerlendirme
Kullanılacak araç/teknik:Sınıfta isim sırasına göre oluşturulacak e-posta zinciri kullanılır. Her öğrenci kendisine gelen e-postanın zamanında gelip gelmemesi, şifreleme kullanılıp kullanılmaması, şifreleme tekniği vb. ölçütlere göre hazırlanan kontrol listesine göre arkadaşını değerlendirir.
Zincirin bozulmaması için yapamayan öğrenciye öğretmen rehberlik eder ve o öğrencinin puanına öğretmen kendisi de katılabilir.

Farklı projeleri inceleyerek yeni bir proje fikri oluşturur. İşitsel paylaşımlar yapar. Proje fikrini sosyal medya ortamında tartışmaya açar.
Örnek etkinlik: Öğrenci grupları oluşturulur. Her gruba ayrı bir konuda proje dokümanları verilir. Bu projeleri inceleyerek konuya ilişkin yeni bir proje fikri üretmeleri beklenir. Her grup oluşturduğu fikri öğretmen tarafından belirlenen sosyal bir ortamda paylaşır. Gruplar birbirlerine yorum yazarak görüşlerini paylaşırlar.
Değerlendirme türü: Akran değerlendirme
Kullanılacak araç/teknik:Her öğrenci farklı grupların paylaşımlarını takip eder ve hazırlanacak olan kontrol listesi yardımıyla proje fikrini özgün olması, uygulanabilirlik, gerçekçilik vb. açılardan kontrol eder.
Kontrol listesindeki davranışlar hazır biçim üzerine öğretmen veya öğretmen ve öğrenciler tarafından hazırlanır.

Görsel ve İşitsel Paylaşım İçin Kontrol Listesi Örneği
İŞLEM PUANLAMA (Gözlem sonucu)
Evet Hayır şeklinde değerlendirilecektir.
1.Video paylaşımı yapılmıştır.
2.Fotoğraf paylaşımı yapılmıştır.
3.Paylaşılan dosya uzantıları çeşitlidir.
4.Birden fazla bağlantı kullanılarak paylaşılmıştır.
5.Paylaşılan dosya ile ilgili açıklama yazılmıştır.
6. Video’dan başka ya da ona ek olarak ses ve/veya müzik dosyası paylaşılmıştır.

Proje fikrini sosyal medya ortamında  tartışma İçin Dereceleme Ölçeği Örneği
ÖLÇÜT PUANLAMA
(Gözlem sonucu)
Puanlar her bir maddenin yanına 1-2-3-4-5 olarak derecelendilicektir.
1.Proje oluşturulurken ana konuya odaklanılmıştır.
2.Yeterli görsel öğeye yer verilmiştir.
3.Görsel öğeler etkili bir şekilde sunulmuştur.
4. Görsel öğeler konunun öğrenilmesini kolaylaştırıcıdır.
5.Proje açık ve anlaşılırdır.
6.Seçilen konu herhangi bir disiplinde öğrenme sağlayacak türdendir.
7.Yazım ve dilbilgisi kurallarına uygundur.
8.Proje oluşturulurken farklı medya türleri kullanılmıştır.
Yazılı Sınav



1)Yandaki masaüstü öğesinin görevi nedir?
a)        Bilgisayarım
b)       Belgelerim
c)        Geri dönüşüm kutusu
d)       Internet Explorer



2)    Aşağıdakilerden hangisi Askeri kuruluşa ait bir internet adresidir?
 a)        .com                           
 b)       .edu                           
 c)        .mil                           
                                         
3)     
Internet Explorer penceresinde yukarıdaki adres çubuğunun görevi nedir?
a)        Formül yazmamızı sağlar.
b)       Web sayfasının adresini yazmamızı sağlar.
c)        Açmak istediğimiz programın adını yazmamızı sağlar.
d)       Hiçbir işe yaramaz.

4)    Aşağıdakilerden hangisi web sayfasına örnek teşkil eder?
a)        www.meb.gov.tr
b)       ftp://meb.gov.tr
c)        info@meb.gov.tr
d)       www.meb@gov.tr

6)    Aşağıdakilerden hangisi bir eğitim kurumlarına ait bir web sayfasının adresine örnektir?
a)        www.tdb.org.tr
b)       www.hotmail.com
c)        www.odtu.edu.tr
d)       www.ttnet.net.tr


8)    Klavyedeki ( $ , # , @  vb...) simgeler hangi yardımcı tuşla eklenebilir?
a)        Alt Gr
b)       Tab
c)        Ctrl
d)       Shift


9)    Aşağıdakilerden hangisi, URL'nin bölümlerinden biri olan protokol bölümünü ifade etmektedir?
a)        http://
b)       www
c)        com
d)       html

10)  Aşağıdakilerden hangisi, FTP tipi sunucuların görevidir?
a)        İnternetteki görsel ve yazılı dokümanları sunarlar
b)       Kendisine erişen bilgisayarlara dosya transferi yaparlar
c)        Yerel ağın internete bağlandığı noktada yetkisiz erişimleri engellerler, saldırıları belirleyip gerekli önlemleri alırlar
d)       Kendilerine bildirilen bilgisayar isimlerini İP numaralarına çevirirler

11)  Aşağıdakilerden hangisi, kullanıcıların e-posta gönderebilmek ve kendilerine gelen e-postaları okuyabilmek için kullandıkları arayüz programlarından biridir?
a)        Internet Explorer
b)       SMTP
c)        Outlook Express
d)       POP

12)  Aşağıdakilerden hangisi, Türkiye'de kâr amacı gütmeyen bir organizasyonun İnternet adresi olabilir?
a)        www.veremsavas.gov.tr
b)       www.veremsavas.org.tr
c)        www.veremsavas.com.tr
d)       www.veremsavas.edu.tr

13)  Aşağıdaki sunuculardan hangisi bilgisayarlar arası dosya transferi yapmayı sağlar?
a)        FTP
b)       DNS
c)        Telnet
d)       E-POSTA

14)  Aşağıdakilerden hangisi bir kaç kelime ya da başlık yazarak internette yer alan sitelerin adreslerini listeleyen internet siteleridir?
a)        Arama Motorları
b)       Telnet
c)        FTP
d)       Gezi Rehberleri

15)  Arama motorlarında arama yaparken anahtar sözcüğün başına "+" işaretinin konması nasıl bir kolaylık sağlar?
a)        Bir kelime grubunun geçtiği bilgilere ulaşılmasını sağlar
b)       Anahtar kelimenin mutlaka gelen belgeler içinde yer almasını sağlar
c)        Sözcüklerin tekil olarak aratılmasını sağlar

d)       Anahtar kelimenin başındaki harfleri içeren tüm sözcüklerin aranmasını sağlar

CEVAP ANAHTARI
1.     
D
2.     
C
3.     
B
4.     
B
5.     
A
6.     
C
7.     
A
8.     
A
9.     
A
10.   
C
11.   
C
12.   
A
13.   
D
14.   
A
15.   
B
Öğrencilere verilen ödevlerin değerlendirilmesi, aşağıdaki çizelgeye göre olması
a. Sunum 30 puan
b. İçerik 30 puan
c. Genel görünüm 10 puan
d. Kaynak kullanımı 10 puan
e. Zamanında teslim 10 puan
f. Ara kontrol 10 puan
Toplam : 100 puan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder