HEDEF KİTLE:
6.sınıf 1.dönem öğrencileri
Bu dönem çocuklar için; düşünme, anlama, sınıflama, sıralama, eleştirme, analiz sentez yapma ve değerlendirme gibi üst düzey bilişsel becerilerin kullanımının ve öğretiminin yapıldığı bir dönemdir. Bu dönem bireyin yaşamı bakımından çok önemli ve stratejik bir dönem olma özelliği taşımaktadır.
6.sınıf öğrencilerinin özellikleri
1- İlköğretimin II. Kademesine geç uyum sağlama
2- Hem bedensel hem de psikolojik açıdan bir çok temel değişiklerin oluştuğu bir çağdadırlar.Kızlarda (10-12) Erkeklerde (12-14)
3- Ön plana çıkma anlayışı daha belirgin olarak ortaya çıkar.
4- Çabuk kızma, çabuk alınma
5- Düşünmeden tepkide bulunma (Agressif davranma)
6- Kıskançlık
7- Başaramama durumunda okuldan ve öğretmenlerden şikayetçi olma
8- Daha çok sevgi ve ilgi bekleme
9- Doğru veya yanlışta olsa görüşlerini haklı gösterecek düşünce kurallarına ve mantık yollarına sıkça başvururlar ve tartışırlar.
10- Sık sık endişe ve umutsuzluğa kapılma
11- Bir gruba katılma özlemi ve kutuplaşmalar
12- Çevrenin takdirini kazanma duygusu baskındır. Bundan dolayı başarısızlık sonucunda kendini yetersiz bulup içe kapanma görülebilir.
13- Utangaçlık duygusu ve dikkati çekme korkusu yoğun olarak görülür.
14- Bu evrede küçük kusurlar son derece büyütülür ve bunlar öğrencinin tüm bilincini kaplar.
ÜNİTEMİZ İNTERNET VE İLETİŞİM - Uzaktaki Bilgiler
KAZANIMLAR
- Sosyal ağları kullanırken bilinçli davranma ve diğerlerini bilinçlendirme
- Sanal bir öğrenme topluluğu içerisinde grup olarak bir projeye katkı sağlama
- Eski kuşaktan kişilerle röportaj yaparak tarihe ışık tutma ve ses kaydını sosyal ortamlarda paylaşma
- Kendini ifade edebildiği sanal ortamlarda bulunarak fikirlerini ve oluşturduğu ürünleri paylaşma
- Dijital ortamda bilgileri güvenli, etik değerlere uygun, telif ve fikir haklarına saygılı bir biçimde kullanma
- Sesli ya da görüntülü iletişim ortamlarını kullanarak belirli bir konuda belirli bir yönteme (altı şapka düşünme, sokrat semineri vb.) dayalı olarak tartışma yapma
- İnternet ortamındaki iletişim sürecine ilişkin teknik detayları açıklar.
- Bilgisayar ağlarının işlev ve türlerini listeler.
- Bilginin ağlar arasındaki yolculuğunu keşfeder
- .İnterneti kullanarak bilgiye erişir ve bilgiyi yeniden kullanır.
- Öğrenme ve araştırmasını desteklemek için uygun (konuya özel) çevrim içi kaynakları kullanır.
- Uzaktaki kişilerle bilgi paylaşmanın zorluklarını fark eder.
- Bilgi paylaşmak amacıyla e-posta kullanır
- Kendini ifade edebildiği sanal ortamlarda bulunarak fikirlerini ve oluşturduğu ürünleri paylaş
ETKİNLİKLER .
( Sınıf-Okul İçi Etkinlik)
- Öğrenciler bir bilim insanıyla ilgili internetten araştırma yaparlar. Farklı sitelerde gezinerek eriştikleri bilgilerin doğruluğunu kontrol ederler. Yorumlarını kelime işlemcide yazarlar.
- Öğrenciler beğendikleri bir kitabın yazarına kitapla ilgili düşüncelerini belirten bir e-posta gönderirler. Bu e-postada kitapla ilgili düşünceler, sormak istedikleri sorular olabilir. Eğer yazardan cevap gelirse ona cevap olarak e-posta ile teşekkür notu yazarlar.
AÇIKLAMALAR
1. Belirli bir adres girilerek ve/veya tarayıcının adres çubuğu kullanılarak daha önceden ziyaret edilmiş adreslere bağlantı yapılması sağlanır. Sayfaya bağlanırken durdur, yenile, geri ve ileri düğmelerinin kullanımı gösterilir.
2. Bilgi için ihtiyaç belirleme, uygun kaynakları belirleme, yaşına uygun arama motorlarını kullanma, anahtar kelime gibi arama teknikleri kullandırılır. CD, ağ araçları vb. kullandırılarak arama yaptırılır.
3. E-posta adresinin yapısı ve e-posta sistemlerinin (iletim hızı, düşük maliyet, farklı yerlerdeki e-posta kullanımı gibi) avantajları açıklanır.
4. Kullanıcı adı ve şifresi girerek eposta adresine ulaşma, gelen e-postayı okuma, yeni bir ileti oluşturma ve silme işlemleri yaptırılır. Kullanıcı adı ve şifrenin diğer kullanım alanları vurgulanır.
Ölçme değerlendirme: Bu ünitede araştırma sürecinin değerlendirilmesinde dereceli puanlama anahtarı, öz değerlendirme formu kullanılabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder