Eğitim Durumları

Öğretim Stratejisi
- Sunuş ( Alış ) Yoluyla Öğretim Stratejisi ( Asubel )
  • İlke kavram ve genellemelerin öğretmen tarafından düzenli bir şekilde sıralanması, bilginin hiyerarşik bir yapı içerisinde anlamlandırılarak öğrencilere aktarımı genelden özele yani tümdengelim yoluyla gerçekleşir. 
  • Önce ilke, ardından örnek verilir. Bol örnek kullanmak gerekmektedir.
  • Öğretmen ve öğrenciler arasında yoğun etkileşim vardır.
  • Öğretim basamak basamak ilerler. Öğrenciye anlamlı öğrenmesini sağlayacak şekilde bilgiler ilişkilendirilerek ve önceki bilgilerle arasında bağlantılar kurularak sunulur. 
  • Dersin giriş bölümünde kullanılır.
  • Herhangi bir konu ile ilgili ön öğrenmelerin yeterli olmadığı veya konunun ilk defa sunulacağı zamanlarda kullanılır.
  • Kavramları, kavram ilişkilerini ve soyut konuların öğrenimini sağladığı için ilköğretim 4. veya 5. sınıflarından itibaren kullanılır.

Bu yaklaşımda  görevim, çocukların öğrenebilmesi için konuyu en iyi biçimde düzenlemek, en uygun araç gereçleri seçmek ve daha sonra konuyu genelden özele doğru sistemli ve anlamlı bir biçimde sunmaktır.
Kullanılan Teknikler: Sempozyum, söylev, takrir, 

- Buluş ( Keşfetme ) Yoluyla Öğretim Stratejisi ( Bruner )
  • Öğrenci merkezlidir.
  • Öğrencinin kendi gözlem ve etkinliklerine bağlı olarak bilgi, kavram, ilke ve genellemeye ulaşması amaçlanır.
  • Konular özelden genele yani tümevarım yoluyla işlenir.
  • Dersin etkinlik kısmında kullanılır.
  • Kavrama, uygulama, analiz, sentez gibi hedef alanlarının kazandırılmasında önemlidir.
  • Öğrencinin bilgiye araştırma, inceleme ve problem çözme yoluyla ulaşması sağlanır.
  • Yapılandırılmamış Yaklaşım: Öğrenci kendi çalışmasını başlatır, bu süreçte yönlendirilir ve öğrenme gerçekleşir. İlke, kavram ve problemin çözümünü doğal ortamda kendi kendine bulur. ( okulöncesi dön.)
  • Yapılandırılmış Yaklaşım: Öğrencinin kazanacağı hedef davranışları öğretmen belirler ve ilke, kavram ve genellemelere ulaşması için gerekli yönerge ve ipuçları verir.
Sınıftan 2-3 kişiyi öncelikle internetten herhangi bir site ismi vererek bu siteden araştırma yapmaya yöneltir ve iconların görevlerini sorarım.
Daha sonra 10 lı gruplar halinde öğrencilere projeler verip internetten buldukları yaşlarına uygun çocuk sitelerindeki haberlerden bir e-gazete yapmaları ve bu gazeteye bir isim vermelerini isterim.
İnternetten Türkiye haritasını açmalarını isterim(Böylece görselleri nasıl kullacaklarını öğrenirler)
İnternetten ''mevsimler '' isimli bir video açmalarını isterim.
Son olarak bu gruplardan kendilerine bir mail adresi oluşturmalarını ve bana mail olarak bu gazeteleri göndermelerini isterim.Tüm bunlar ders içi etkinlikler olarak değerlendirilir.
Kullanılan Teknikler: Küçük grup tartışması, büyük grup tartışması, çember, zıt panel, münazara, açık oturum, soru-cevap

Öğretim Yöntem Ve Teknikleri
Genel olarak bilişim teknolojileri öğretmenleri  yakın sıklıklarda proje çalışmaları yaptırmaktadır. Bilindiği gibi bilişim teknolojileri dersi çeşitli disiplinlerle işbirliği içinde projeler üretilmesine elverişli bir derstir. Bunun yanı sıra bilişim teknolojileri dersi öğretim programı da proje tabanlı öğrenme ve probleme dayalı öğrenme gibi yapıcı öğrenme kuramlarını benimser bir yaklaşımla hazırlanmıştır. Ancak proje çalışmalarının uzun zaman gerektiren çalışmalar olduğu ve bilişim teknolojileri ders saatinin haftada yalnızca bir saat olduğu göz önüne alındığında proje çalışmalarına pek fazla zaman ayrılamayacağı sonucu ortaya çıkmaktadır. Bu konuya bilişim teknolojileri öğretmenleri açısından da bakılmalıdır.

Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin çoğu gibi bende derste  yöntem ve tekniklerden gösterip yaptırma yöntemini kullandım.Öyle ki bilişim teknolojileri öğretmenlerinin tamamına yakını bu yöntemi ya her zaman ya da sık sık kullanmaktadır.Öğrencilere daha çok bilgi düzeyindeki soruların yönelttim.İlköğretim öğrencilerinin üst düzey düşünme becerilerine yönelik soruların kullanıldığı soru cevap yöntemi ise daha az sıklıkla kullandım.
Bunların yanı sıra bilişim teknolojileri öğretmenlerinin anlatma (projeksiyon ile) , problem çözme , tartışma ve grup çalışması yöntemlerini de sıklıkla kullandım.
Birebir Öğretim: Bir öğretici-insan, bilgisayar ya da basılı materyal konuyu sunar, soru ya da problem ortaya atar, öğrencinin yanıtını ister, yanıtını inceler, uygun dönüt verir ve öğrenci istenen yeterlik düzeyini gösterinceye dek alıştırma yaptırır. Bu daha çok bire bir temelde yapılır ve okuma, yazma ve matematik gibi temel becerileri öğretmede kullanılır. Bu yönteme ilişkin düzenlemeler öğretmen-öğrenci (Sokrat diyalogu), bilgisayar-öğrenci (Bilgisayar destekli birebir öğretim yazılımı) ve basılı materyal-öğrenci (Dallara ayırma programlı öğretim) şeklinde olabilir. Bilgisayar öğretici rolüne özellikle uygundur. Çünkü bilgisayar farklı öğrenci girdilerine hızlı bir şekilde yanıt menüsü sunma yeteneğine sahiptir
Keşif :yönteminin amacı katılım yoluyla konunu derinlemesine anlaşılmasını hızlandırmaktadır. Öğrencinin keşfedeceği kurallar ya da işlemler önceki deneyimlerden çıkarılabilir, kaynak kitaplara dayanabilir ya da bilgisayar veri tabanında saklanabilir. Öğretim teknoloji ve materyalleri keşif ya da araştırmayı özendirmeye yardımcı olabilir.
Grupla Ortaklaşa Öğrenme:Çok sayıda araştırma öğrencilerin ekip olarak projeler üzerinde çalışırken birbirlerinden öğrendiği iddiasını desteklemektedir. Bilgisayar terminalindeki iki ya da üç öğrenci verilen problem üzerinde tartışırken pek çok şey öğrenir. Bazı bilgisayar programları çoğu öğrencinin ayrı bilgisayarlarda etkileşimsel olarak çalışmasını sağlar. Çoğu eğitimci okullardaki rekabetçi havayı eleştirir. Onlara göre öğrencilerin not alma hedefi yaşamdaki ve çoğu işteki işbirliği gereğine aykırıdır. Öğretmen ve öğrenciler çoğunlukla kendilerini kedi fare oyunu içinde bulmaktadır. Sınıflarındaki rekabet ayrıca öğrencilerin birbirinden öğrenmesiyle de çatışmaktadır. Rekabetçi öğrenmeyi eleştirenler ortaklaşa öğrenmeyi vurgulamaktadır. Bu kişiler öğrencilerin birlikte çalışma ve öğrenme becerileri geliştirmesi gerektiğini, çünkü işyerlerinde ekip çalışmasına gerek duyulacağını savunur. Bir çok mezun ise okulda ekip çalışması deneyimi edinmediklerini belirtir48. Grup olarak öğrenciler yalnızca metinleri tartışarak ya da materyal izleyerek değil, aynı zamanda materyal üreterek de ortaklaşa olarak öğrenir. Örneğin; bir film ya da slaytın tasarımı ve üretimi ortaklaşa öğrenme fırsatıdır.
1.Dikkati çekme, hedeften haberdar etme, geçmiş öğrenmeleri hatırlatma, özetleme gibi stratejileri kullanma
2.Uygulamayı çalışma kâğıdı ya da ders kitabındaki basamakların izlenmesini isteyerek yaptırma
3. Projeksiyon ya da ekran yardımıyla konuyu açıkladıktan sonra uygulama yaptırma
4. Bir problem durumu ya da proje kapsamında ürün geliştirilmesini isteme
5 .Akran yardımını kullanma
6. Öğrencilere birebir yardım etme
7 .Öğrenci ürünlerini değerlendirme, eleştirme, ürünlerle ilgili dönüt verme

Öğretim materyalleri
Bu araçlar; erişmek için daha yüksek teknolojiye gereksinim duyan ses kasetleri, videolar, CD’ler, internet sayfaları, çeşitli yazılımlar gibi ortamlarda da sunulucaktır.

Hazırladığım materyaller  youtube   videolar wikipedia resimler meb.gov.tr makaleler vs. şeklindedir.

Görsel basılı materyaller : Resimler, fotoğraflar, çizimler,

Görsel basılı materyaller :Tablolar, grafikler

Çeşitli pano ve tahtalar (ilan tahtası, işaret kalemleri, elektronik tahta)

Tepegöz ve saydamları

youtube   videolar wikipedia resimler meb.gov.tr makaleler 

Slaytlar ve film şeritleri  
  

Ses ögeleri (ses kasetleri, CD’leri, ses çıkaran nesneler)

Bilgisayar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder